Фото з сайту city.kharkov.ua
У Харківській міській раді 3 лютого цього року відбулося експертне обговорення пріоритетних напрямків розвитку реформи адміністративних послуг. За його результатами, представники українських центрів надання адміністративних послуг, громадськості та інших державних служб вирішили направити до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України звернення з проханням врегулювати ряд нормативно-правових актів.
Круглий стіл був присвячений виконанню розпорядження Кабінету Міністрів України №523, яким розширено перелік послуг, що надаються міськими центрами надання адміністративних послуг. У заході в Харкові взяли також участь представники Сумського та Полтавського центрів надання адмінпослуг, а також співробітники Головного управління юстиції у Харківській області, Держземагентства, Державної міграційної служби України та представники громадськості.
Під час обговорення заступник директора Департаменту підприємництва та споживчого ринку – начальник управління підприємництва та дозвільних процедур Ірина Синицька повідомила, що розпорядження Кабміну №523 розширило перелік послуг, що надаються центрами, але існуючі нормативно-правові акти не дозволяють їх надавати через адміністраторів ЦНАП.
Так, наприклад, з 16 послуг Держземагентства, які передані центрам, адміністратори ЦНАП можуть надавати тільки чотири, решту 12 надають держреєстратори. Та ж ситуація і з реєстраційною службою.
Як повідомив начальник реєстраційної служби Головного управління юстиції в Харківській області Олег Дробот, в центрах послуги в сфері реєстрації нерухомості та бізнесу городянам досі надають їх співробітники. За його словами, спільна співпраця центрів і реєстраційної служби триває з 2013 року, але порядок передачі повноважень ЦНАП не врегульовано законодавчо.
«Законодавчо не врегульовано порядок передачі повноважень ЦНАП з прийому та видачі документів адміністраторами центрів. Наші співробітники приймають документи і видають їх. Ми оформили для них робочі місця на території центрів, але цього недостатньо, і якби цю роботу виконували самі адміністратори, можна було б уникнути черг. У кожному районному центрі працює по одному співробітнику реєстраційної служби, на Червоношкільній набережній, в основному центрі, послуги надають чотири наших співробітника – по два в кожному з напрямків», – повідомив Олег Дробот.
Крім того, в нормативно-правових актах не врегульовано й порядок видачі в ЦНАП закордонних паспортів. Незважаючи на те, що адміністратори центрів повинні були почати їх видавати з 1 січня 2015 року і в деяких центрах, як-от, наприклад, у харківському, було встановлено все необхідне для цього обладнання, видачею закордонних паспортів продовжує займатися міграційна служба.
Під час заходу Олег Конотопцев, консультант ПРООН з питань якості адміністративних послуг, розповів про роботу, яка ведеться на рівні проекту з питань розробки стандартів якості надання адміністративних послуг через ЦНАП. Він, зокрема, зазначив про те, що за результатами впровадження малих проектів моніторингу якості адмінпослуг у містах України, а також виконаної аналітичної роботи з питань діючого законодавства розроблено пропозиції щодо визначення стандартів якості надання послуг через центри, що працюють для громадян за принципом єдиного вікна.
Ці та інші питання були розглянуті та внесені з пропозиціями у звернення до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
Зазначимо, що Центр надання адміністративних послуг та його підрозділи в районах Харкова надають городянам близько 200 послуг. Зокрема, з 1 жовтня ЦНАП оформлюють і видають паспорти громадянина України, вклеюють у паспорти фотографії при досягненні громадянами 25- і 45-річного віку, видають довідки про реєстрацію місця проживання громадянина тощо.
Фото та інформація з сайту city.kharkov.ua
Залишити відповідь